reklama

Kde je ten dům holubí...

Daj prednosť v jazde neplatí len pre vozidlá. Mali by sa tým riadiť aj naši operení spoluobčania...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je priam zarážajúce, akou rýchlosťou dokážu deti, ktoré ledva prešľapujú z nohy na nohu popri rodičoch, vyštartovať a naháňať holuby. Utekajú za nimi ako o život vydávajúc pritom bojové pokriky. Úbohé operence netušia, prečo ich chce dieťa, ktoré im ešte včera hádzalo omrvinky z pečiva, takto kruto zahrdúsiť. Ktovie, čo by decko robilo, keby toho holuba skutočne aj chytilo. Zatiaľ ho iba naháňa a slovne sa mu vyhráža. Keby ho náhodou aj chytilo, zrejme by bolo vystrašené rovnako, ako ten úbohý vták.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepoznám dieťa, ktoré by nebežalo za kŕdľom sivých holubov hneď, ako ho uvidí. Len čo celá na smrť vyplašená vtáčia skupinka vzlietne, dieťa sa víťazne pozrie na svoju mamu, či videla, ako práve jej potomok ukázal, kto je pánom tvorstva. A takto to ide zakaždým, keď sa už pokojné holuby opäť priblížia. Decko pobehuje od jedného holuba k druhému, od tretieho k štvrtému a keby ich tam bolo aj tristo, nezastavilo by sa, kým by nedonútilo zľaknúť sa aj toho posledného.

Kedysi som sa nad celým tým divadielkom dobre že od dojatia so slzami v očiach nerozplývala, aké sú tie detičky s holúbkami rozkošné, ale v poslednej dobe mám už toho dosť. Neviem, či mám v sebe nejaký holubí magnet, ale deťom sa vždy podarí vystrašiť holuba mojim smerom. Takže kým sa dieťa raduje, že holub odletel, ja sa snažím nezraziť s vydeseným vtákom rútiacim sa priamo oproti mne. Som snáď ešte vystresovanejšia ako on sám. A poviem vám, udržať rovnováhu vo vysokých podpätkoch na nerovnom teréne v snahe nedovoliť holubovi zabrzdiť o moje nové sako, to si vyžaduje dobrú fyzickú kondíciu. Neviem, čo by mi povedali v práci, keby som prišla s vylisovaným holubom na tele. Mohla by som sa síce chváliť cudzím perím, ale zase na druhej strane, niekto by mi mohol trefne adresovať poznámku: Drž zobák!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujímalo by ma, v akej vtákoškole získavajú holuby svoj letecký vodičák, pretože ony nelietajú, rútia sa! Nie nadarmo spieval Jiří Schelinger: „Ptáci krouží a neznají strach....“
A deti za nimi natešene a víťazoslávne vykrikujú. Stavím sa, že táto naháňačka je pozostatok pravekého lovenia zveri. Našťastie, deťom stačí k pocitu víťazstva to, že holub odletí, nepotrebujú si jeho hlavu vystaviť ako trofej v detskej izbe.

Musím sa obrniť dobrými reflexami, aby som vedela kľučkovať pomedzi vyplašené holuby, keď sa na mňa budú najbližšie rútiť. Veď viete, lepší vrabec v hrsti ako holub na svetri...

Paula Beinsteinová

Paula Beinsteinová

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ráno vstanem a viem, že nastala ďalšia kapitola v mojom živote. Ďalší deň, ktorý mi mnoho prinesie. Ak sa tak stane, píšem. Inšpirujú ma ľudia okolo, bezstarostný svet detí, veselý pes či nahnevaný sused. A keď nepíšem? Čítam, spievam, žijem, dýcham, tvorím handmade vecičky... a vnímam svet okolo seba, o ktorom neskôr zas čosi napíšem.. :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu